Tekstforfatning


Her finder du et udvalg af de tekster, jeg har forfattet

Jeg har skrevet akademiske tekster, blogget og udformet kommercielle tekster rettet mod produkter, services, hjemmesider, nyhedsbreve, sociale medier og søgemaskineoptimering.

Emnemæssigt har jeg bl.a. skrevet om designprodukter, arkitekturprojekter, designhistorie, designpolitik, kunsthistorie, kulturhistorie, oplevelsesøkonomi, brugerinddragelse, videomediet, dokumentarfilm, kulturformidling, kommunikation og branding, samt personlig udvikling og stress.


Akademiske tekster

Design og branding

Dansk Design Center – Kan design skabe vækst og værdi?
Om organisationen og dansk designpolitik.
Observation, analyse og rapport med anbefalinger.

Peter Behrens
Om designeren, samarbejdet med AEG og designprogrammet som moderne projekt.

Popdesign – Et paradigmeskift?
Popdesign belyst gennem Verner Pantons design.

Visiona II – totaldesign, fremtidsvision eller pop?
Om Verner Pantons udstilling og fremtidsvision, samt den design- og tidsmæssige kontekst.

Et nyt design – Et nyt DSB?
Bachelorprojekt om strategisk brug af design hos DSB siden 1971.

Poul Kjærholm
Om designet (PK61, PK65, PK20) og samarbejdet med Kold Christensen og Helmer-Petersen.

Fritz Hansen
Om branding og mediering af møbelproducenten Fritz Hansen.

Normann Copenhagen
Branding og markedsføring af designfirmaet Normann Copenhagen (analyse og rapport m. forslag).

Nespresso
Om branding og community hos kaffefirmaet Nespresso.


Kulturformidling

Levende billeder og dokumentarfilm som kulturformidling
Kandidatspeciale om video og dokumentarfilm som kulturformidlingsform.

Søren Kierkegaard – oplevelse og deltagelse på Københavns Museum
Udstillingsanalyse og udstillingsevaluering.

New Nordic
Om den fælles nordiske kultur branding rettet mod bl.a. USA.


Kunst

Den amerikanske street artist Frank Shepard Fairey – Som avantgarde?
Om avantgarde begrebet, politisk kunst (via Chantal Mouffe) og street art.

Obamas HOPE plakat
Om de visuelle virkemidler i grafisk design – herunder plakaten – i forbindelse med markedsføring og kommunikation af politiske budskaber og kandidater.

Jeff Koons’ værksbegreb og kunstpraksis i et intermedialt perspektiv
Om Pop Art, Neo Pop Art og den amerikanske popkunstner Jeff Koons.

Kommercielle tekster

StudioMetropolis

Det blå pakhus (pdf, projektbeskrivelse, arkitektur)


Dansk Design Center

På vej...


Hansen Living

På vej...


Projektansøgninger og fundraising

På vej...