Case: Hansen Kitchen


Case: Hansen Kitchen

Et køkkendesign der blev til en blomstrende og prisvindende international virksomhed

I 1998 startede et langt og frugtbart samarbejde, da udformede jeg den første hjemmeside og et logo, for det nyligt etablerede enkeltmandsfirma Hansen Kitchen (dengang Hansen & Co.).

Virksomheden var sat i verden for at markedsføre et helt nye køkkendesign i massiv træ kaldet Serie 100, som en dansk arkitekt havde tegnet til en af sine kunder i forbindelse med en byggeopgave året forinden.

Prisbelønning i New York og flagship showroom i København

Over de næste år voksede virksomheden (og sortimentet) hastigt, entrerede på det amerikansk marked og modtog i 2004 den prestigefyldte ICFF pris for bedste design til køkken og bad i New York, USA. I de følgende år oplevede Hansen Kitchen et stigende dansk og internationalt salg og fik nye investorer ind i selskabet, hvilket bl.a. udmøntede sig i åbningen af et stort flagship showroom tæt på Kgs. Nytorv i København under navnet Hansen Living.

Med hele vejen og ansat undervejs

Jeg var med hele vejen som ekstern leverandør af grafisk design, digital design og anden markedsføring. Fra 2006-2008 blev vores samarbejde endnu tættere, da jeg blev ansat som marketing koordinator. Her skabte jeg desuden events i virksomhedens nye showroom i København, sørgede for afgørende omtale på flere store internationale blogs, samt i magasiner og aviser, som bl.a. medvirkede til øgede aktiviter i USA.

Sidst, men ikke mindst, så indgik jeg også i det team, som repræsenterede virksomheden i forbindelse med messer i bl.a. New York, arbejdede med USA markedet og franchise konstruktioner, og løbende udviklede forretningen og sortimentet.

Nu med FSC og bæredygtighed

Hansen Kitchen sælger fortsat Serie 100 den dag i dag, og den senere tilkomne og endnu mere minimale Serie 200, nu i bæredygtig FSC godkendt version (som de eneste i Norden) – og med ny ejerkreds.

Brief

Etabler et brand, en visuel identitet og en markedsføringsstrategi fra bunden af, som signalerer skandinavisk design og kvalitet, samt afspejler det arkitekttegnede køkkendesign i massivt træ.

Opgaver

Hjemmeside, branding, visuel identitet, papirlinje, skiltning, tryksager, tekstforfatning, søgemaskineoptimering, markedsføringsplaner, online og offline reklame, messestand design, pr, forretningsudvikling, produktudvikling mm.

Læs mere

Er du interesseret i flere cases, så følg med på siden cases. Der vil løbende blive lagt flere op. Se også flere eksempler på grafisk design og digital design under portfolio.


Andreas Kildegaard

Om Andreas Kildegaard

Jeg er formidler og kommunikatør. Jeg fungerer desuden som rådgiver og sparringspartner omkring kommunikation, formidling, kreativitet og kreative projekter. Siden 1997 har jeg arbejdet med kommunikation, grafisk design, digital design, formidling, tekstforfatning, dokumentarfilm, video og radio.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *